Comunicat presa focus grup

AJOFM Giurgiu,

In data de 29.03.2012, ora 11.30, la sediul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Giurgiu s-a desfasurat un focus-grup organizat in cadrul proiectului ,,Dezvoltarea abilitatilor profesionale pentru reintegrarea somerilor în viata activa în Regiunea Sud – Muntenia’’ care a avut ca tema identificarea cererilor de meserii din judetul Giurgiu si prezentarea portalului de diseminare a informatiilor.
Proiectul este cofinantat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, in cadrul proiectului AJOFM Giurgiu, SC Info Grup SRL si Siveco Romania SA au calitatea de parteneri, beneficiar al proiectului fiind Universitatea Valahia din Târgoviste
Obiectivul general al proiectului este de a facilita integrarea pe piata muncii si în viata activa a unui numar de 252 de someri, someri tineri si someri peste 45 de ani din Regiunea Sud-Muntenia, într-o perioada de 2 ani, prin gasirea directiilor cele mai potrivite de calificare si recalificare pentru grupul tinta, în strânsa legatura cu evolutia pietei muncii (diagnostic al cererii de oferte de munca din cadrul ramurilor de activitati acoperite de Solicitant si de catre Parteneri).
Întalnirea a reunit agenti economici din diferite domenii de activitate precum: constructii, comert, hoteluri si restaurante,cosmetica,confectii etc.
Punctele principale ale focus grupului s-au axat pe o serie de dezbateri pe baza carora s-a vizat aspecte privind cererile de meserii, si anume:
- identificarea ocupatiilor cautate pe piata si pentru care nu exista forta de munca calificata;
- prezentarea portalului de diseminarea de informatii.
In cadrul proiectului a fost realizat un portal de diseminare a informatiilor care este accesibil la adresa:  http://proreso.ro
- Continutul Portalului este vizibil odata cu accesarea. Pe Prima pagina  sunt prezentate informatii generale despre  proiect. Printre informatiile disponibile pe prima pagina se regasesc: o scurta descriere a scopului acestui proiect, informatii cu caracter transparent ce vizeaza achizitiile publice in cadrul proiectului, precum si o sectiune ce cuprinde toate comunicarile si aparitiile media ce tin de acest proiect.
- Sectiunea Descriere proiect va prezenta  ideea generala a proiectului, grupul tinta al acestuia, regiunile de implementare ale proiectului, activitatile proiectului, valoarea adaugata a proiectului, perioada de implementare si alte informatii relevante despre proiect.
- In sectiunea Noutati sunt prezentate o serie de noutati din cadrul proiectului.
- Sectiunea Comunicate de presa contine toate comunicatele de presa din cadrul proiectului.Aceasta sectiune cuprinde informatii despre conferintele ce au fost sau urmeaza a fi organizate in cadrul proiectului.
- A fost dezvoltata sectiunea Parteneri pentru a fi prezentati beneficiarul si partenerii din cadrul proiectului.
- In pagina Galerie de imagini sunt afisate o serie de imagini din cadrul proiectului.
-    In sectiunea Angajatori, utilizatorii cu rol de angajator vor publica locurile de munca pe care le ofera si vor putea cauta candidatii potriviti.
- In sectiunea Formare profesionala se gasesc informatii despre cursurile finalizate in cadrul proiectului.
- Utilizatorii cu rol de candidat isi pot crea CV on-line si pot aplica la locurile de munca disponibile.
- In zona de Contact se regasesc datele de contact  ale beneficiarului si ale partenerului pincipal al proiectului. De asemenea utilizatorii pot trimie mesaj persoanelor de contact prin intermediul formularului de contact.


REZULTATE PROPUSE:
- 2 comunicate si 2 conferinte de presa ca rezultat al activitatilor de informare si publicitate
- 1 website de promovare a proiectului
- 8 articole de progres publicate
- 6 campanii de informare a grupului tinta organizate;
- realizarea si distribuirea a 1000 pliante/an, 1000 fluturasi/an, 200 afise/an
- publicarea in presa centrala si locala a 4 articole (2 articole/an),
- 1000 persoane in cautarea unui loc de munca informate direct prin aceste campanii despre oportunitatile proiectului;
- introducerea datelor despre someri in portal, de catre echipa de    proiect, ca prim pas in selectarea candidatilor din grupul tinta
- 2 studii anuale privind cerintele pietii muncii elaborate de Solicitant si de Partenerul 2 coroborate cu informatii primite in cadrul focus grupurilor organizate;
- 500 de someri beneficiari ai orelor de informare si consiliere profesionala
- 18 de programe de 720 sau 360 de ore, organizate de Partenerul 1
- 4 job cluburi organizate in 2 ani
- 252 de someri se vor califica si recalifica in cele mai cerute meserii de pe piata muncii, un procentaj estimat de 80 fiind certificati.
- 126 de someri (printre care someri tineri si someri peste 45 de ani) isi vor dezvolta
competente in domeniul utilizarii calculatorului si vor accesa instrumentele informatice suport.
- 60 de someri, someri tineri si someri peste 45 de ani isi vor impartasi experientele in job cluburi pentru a isi creste increderea in fortele proprii In fiecare
- 8% dintre cei instruiti sa isi gaseasca loc de munca intr-o perioada de 1 an de la terminarea cursurilor.

REZULTATE ATINSE:
- 438 someri de someri beneficiari ai orelor de informare si consiliere profesionala, procent  87,6%;
- 15 programe de 720 sau 360 de ore, organizate, procent 83,33%;
- 252 de someri sunt calificati si recalificati in cele mai cerute meserii de pe piata muncii, procent 100% ;
- 103 someri (printre care someri tineri si someri peste 45 de ani) au dezvoltat competente in domeniul utilizarii calculatorului si au accesat  instrumentele informatice suport, procent 81,17%;
- 20 persoane din 20 de persoane angajate în cadrul proiectului, procent 100%;
- 8% din  8% dintre cei instruiti si-au  gasit loc de munca intr-o perioada de 1 an de la terminarea cursurilor, procent 100%.

Rezultatele urmarite în implementarea proiectului se vor concretiza în principal în furnizarea de cursuri de calificare si recalificare pentru un numar de 252 de someri, în corelare directa cu cerintele pietei muncii, determinate prin masurare, pe baza studiilor destinate identificarii cererilor de meserii pe piata si prin utilizarea informatiilor primite în cadrul focusgrupurilor organizate, asigurându-se astfel ca un procent semnificativ dintre cei instruiti sa îsi gaseasca loc de munca într-o perioada de 1 an de la terminarea cursurilor.

BIROUL DE PRESA AL AJOFM GIURGIU

Trimite mai departe

Comentează

Comenteaza

Comentarii

Cele mai comentate